DESPRE PROIECT
Acasă > Despre proiect
Proiectul „FINEXPERT - Program integrat de formare pentru specialiștii din domeniul financiar”, cod SMIS 317838 este un proiect derulat de către FUNDATIA INSTITUTUL DE STUDII FINANCIARE, în calitate de Beneficiar.
OBIECTIVUL GENERAL
OBIECTIVUL GENERAL vizat de implementarea proiectului este sprijinirea dezvoltării sustenabile a domeniului financiar (bancar și nebancar) din România prin furnizarea unui pachet integrat de servicii de informare, consiliere și formare profesională pentru un număr de 608 profesioniști din domeniu, afectați de evoluțiile tehnologice rapide și de schimbarea constantă a cerințelor pe piața forței de muncă.
Dezvoltarea sustenabilă a domeniului financiar se poate realiza prin îmbunătățirea adaptabilității specialiștilor din domeniul financiar la schimbările de pe piața muncii și la evoluțiile tehnologice rapide, care le vor permite creșterea capacității de a furniza servicii de calitate populației și agenților economici.
Fundația Institutul de Studii Financiare (ISF) este o fundație, fără scop patrimonial care prin activitatea derulată, contribuie la creșterea gradului de profesionalism al actorilor din piețele financiare și urmărește îndeplinirea funcției de educație financiară, prin organizarea de activități, campanii și programe de informare și educare în domeniul financiar, la nivel național. ISF este acreditat ca furnizor de programe de specializare în domeniile ”Evaluator de competențe profesionale”, Responsabil protecția datelor cu caracter personal” și ”Formator”, conform Autorizațiilor 40/2858, 40/2860 și 40/2861 din 12.04.2023 care sunt atașate Cererii de finanțare.
Implementarea acestui proiect este o primă etapă dintr-un plan de acțiune prin care ne propunem ca până în anul 2030 să sprijinim un număr de cel puțin 3.500 de specialiști din domeniul financiar (bancar și nebancar) prin furnizarea de programe de formare și măsuri complementare care să le permită adaptarea la schimbările de pe piața muncii și la evoluțiile tehnologice rapide care sunt înregistrate în ultimii ani și care ne așteptăm să aibă loc și în perioada următoare.
Pentru fundamentarea acestui proiect a fost realizată Analiza nevoilor grupului țintă, document atașat Cererii de finanțare și care evidențiază provocările pe care le întâmpină specialiștii din domeniul financiar pentru a rămâne conectați la competitivi pe piața muncii: păstrarea relevanței în domeniul de activitate prin actualizarea constantă a competențelor, adaptabilitate la schimbări, optimizarea eficienței și productivității, construirea rezilienței, păstrarea gândirii critice.
Implementarea proiectului va genera un impact pozitiv prin furnizarea unui program integrat de servicii către 608 participanți: servicii de informare/conștientizare, consiliere și formare de actualizare a competențelor specifice ale angajaților ca urmare a evoluțiilor tehnologice rapide și a apariției de noi competențe prin acțiuni relevante pentru piața forței de muncă și care să faciliteze accesul la un loc de muncă sau păstrarea locului de muncă.
OBIECTIVE SPECIFICE
- OS1 – Conștientizarea a 608 specialiști din domeniul financiar din Regiunea București-Ilfov cu privire la necesitatea și importanța participării la programe de formare, prin organizarea și desfășurarea de întâlniri față în față și online. Acest obiectiv va fi atins prin subactivitatea A1.1.
- OS2 – Creșterea stimei de sine și a încrederii privind capacitatea de adaptare la schimbările survenite pe piața muncii pentru un număr de 608 specialiști din domeniul financiar din Regiunea București-Ilfov, prin activități de consiliere profesională pentru încurajarea participării la programele de formare. Acest obiectiv va fi atins prin subactivitatea A2.1.
- OS3 - Dezvoltarea capacității de adaptare la evoluțiile tehnologice rapide și la schimbarea constantă a cerințelor pe piața forței de muncă pentru un număr de 608 specialiști din domeniul financiar din Regiunea București-Ilfov, prin activități de formare profesională. Acest obiectiv va fi atins prin subactivitatea A3.1.
CALENDAR ACTIVITĂȚI
REZULTATE
608 persoane informate cu privire la acțiunile proiectului
8 evenimente de informare organizate
608 pachete materiale de informare distribuite
608 persoane din GT participante la programe de consiliere
Rezultatele subactivității au un efect realist asupra grupului țintă deoarece sprijină în mod direct îndeplinirea obiectivului general al proiectului și îndeplinirea ESO4.7 al PEO prin următoarele:
608 persoane care vor beneficia de programe de consiliere profesională, contribuind astfel la promovarea învățării pe tot parcursul vieții
608 angajați participă la un program de formare profesională
608 participanți care au finalizat formarea cu certificat
98 persoane care obțin un certificat de calificare în conformitate cu prevederile OG nr. 129/2000
17 programe de formare organizate
Total ore formare proiect: 90.690, din care 12.600 ca și programe de specializare, 70.560 ca și programe de calificare (ambele cu recunoaștere în conformitate cu OG 129/2000) și 7.530 ca și programe de formare cu recunoaștere la nivelul operatorului economic
GRUP ȚINTĂ
Grupul țintă vizat de proiect este format din 608 persoane (din care minim 50% femei) cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani, cu domiciliul/reședința în Regiunea București-Ilfov, care dețin calitatea de angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial), inclusiv persoane care ocupă poziții de management, ce provin din întreprinderi publice și private din Regiunea București-Ilfov.
Proiectul include activități de informare și conștientizare, activități de consiliere precum și activități de formare. Sunt prevăzute de asemenea activitățile transversale de management de proiect și informare-publicitate.
Dosarul înscriere în grupul țintă va conține
- Formular de înregistrare grup țintă - original
- Carte de identitate, din care să reiasă că participantul are domiciliul în Regiunea București-Ilfov – copie conform cu originalul
- Certificat de naștere – copie conform cu originalul
- Certificat de căsătorie/Hotărâre judecătorească, în cazul schimbării numelui, dacă este cazul – copie conform cu originalul
- Ultima diplomă de studii absolvite (minim studii medii: adeverință absolvire liceu sau diplomă de bacalaureat) – copie conform cu originalul
- Adeverință de la locul de muncă din care să rezulte, la data emiterii acesteia, ocupația (codul COR), norma de lucru și durata contractului de muncă sau copie a contractului individual de muncă - original
- Declarație consimțământ privind prelucrarea și utilizarea datelor personale - original
- Declarație de evitare a dublei finanțări – original
- Alte documente justificative, după caz
CURSURI
Înscrierea în grupul țintă al proiectului presupune participarea la cursul de specializare ANTREPRENOR ÎN ECONOMIA SOCIALĂ cu recunoaștere națională cu durata de 180 de ore (60 teorie, 120 practică), care se va derula față în față sau online în perioada Iulie – Noiembrie 2024.
Tematica cursurilor
Cursuri de inițiere, perfecționare sau specializare
• Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal
• Evaluator de competențe profesionale
• Formator
Cursuri de calificare
• Operator introducere, validare, prelucrare date
Cursuri de scurtă durată, cu acreditare la nivelul ISF
• Program de pregătire profesională inițială a distribuitorilor în asigurări și/sau reasigurări
• Program de pregătire profesională continuă a distribuitorilor în asigurări și/sau reasigurări
• Program de pregătire profesională continuă a consultanților de investiții
• Program de pregătire profesională continuă a specialiștilor constatare daune
• Comunicarea asertivă în era digitală
• Managementul riscului în asigurări
• Instrumente online Modul IT ECDL
• Introducere în aplicarea factorilor ESG în activitatea de investiții
• Gestiunea finanțelor personale
• Introducere în economia comportamentală-finanțe comportamentale
• Prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului
• Elemente de securitate cibernetică
• Fondurile de investiții-organismele de plasament colectiv